خشم را نشانه شجاعت ندانیم

خرید بک لینک

خشم را نشانه شجاعت ندانیم

خشم، از ضعف نفس و ضعف عاطفی انسان خشمگین حکایت دارد و به هیچ وجه نشانه توان مندی و نیرومندی نیست. بنابراین، کسانی که می خواهند احساس غرور و عزت و ارزشمندی داشته باشند و قدرتمند و شجاع تلقی شوند، شایسته نیست به امری که نشانه عجز و ناتوانی است روی آورند. این آگاهی سبب می شود فرد هنگام خشم، خود را از درون کنترل کند. سعدی می گوید:

یکی از صاحب دلان، پهلوان وزنه برداری را دید که در وزنه برداری بی نظیر بود ولی از نظر روحی به قدری ضعیف و عاجز بود که روزی شخصی یک بار به او ناسزا گفته بود و او آن چنان خشمگین شده بود که از شدت خشم، کف از دهانش خارج می شد و به خود می پیچید. صاحب دل از شخص پرسید: چرا این پهلوان این گونه بی تاب شده است؟ او در پاسخ گفت: به خاطر اینکه یک نفر به او دشنام داده است. صاحب دل گفت: این فرومایه هزار من سنگ برمی دارد و طاقت یک بار سخن ندارد

خشم و شهوت جمال حیوان است علم و حکمت کمال انسان است

+ نوشته شده در چهارشنبه سوم آذر ۱۳۹۵ساعت 20:28 توسط مبینا , عسل , شیما |
خشم...

ما را در سایت خشم دنبال می‌کنید

برچسب: خشم,نشانه,شجاعت,ندانیم, نویسنده: بازدید: 17 تاريخ: شنبه 28 مرداد 1396 ساعت: 11:40

صفحه بندی